woensdag 16 mei 2007

3 ideeen - Roel

Instinct:
Als het donker is: pikkedonker/zachte/warme lucht blaast in je ogen, je hoort (nacht)dierengeluiden, het wordt warmer en je zit in een lekkere stoel. je hebt twee handles waarin je moet knijpen als ze bijvoorbeeld trillen. De reden hiervoor is dat je snachts minder kwetsbaar lijkt omdat je meer ontspannen en rustiger ben, terwijl je dan juist op je hoede moet zijn omdat nacht ook weer gevaarlijk kan zijn. als je niet in de handles knijpt, dan ben je op de schermen zichtbaar voor iedereen in de zaal. als je reactie te langzaam is gaat het licht ook weer aan.
Dieren zijn in het echt meer alert dan je zou denken, en gebruiken hun instinct meer.
ook al slapen sommige dieren s’nachts, ze zijn constant alert op gevaar voor zichzelf en hun kroost.



Kleurverschillen:

wat gebeurt er als er altijd licht is? je hebt 3 lichtvlakken: links, rechts, boven. ze branden nooit tegelijk, altijd maar een.
per lichtvlak zijn 3 sensors. je mag niet te dichtbij het licht zitten, anders gaat deze aan. in het donker is het veilig namelijk. hierbij misschien ook beeldschermen aan de buitenkant van de installatie. alles wat in het licht komt, is te zien op het scherm. hoe eerder je je in het donker verschuilt, hoe minder snel de vlakken van ‘licht‘ veranderen.
een vleermuis wilt juist niet gezien worden en daarom is deze altijd s’nachts buiten. hierbij is het belangrijk dat je als user dezelfde eigenschappen moet aannemen, en je meer als een vleermuis gaat ‘wanen’



idee 3: zie "conceptje/idee/trigger"

Geen opmerkingen: